Metabolizma Nasıl Hızlandırılır ? Diyet Yapmadan Nasıl Kilo Verilir ?

Kilo vermekten bahsediyorsak, çoğu zaman metabolizma kelimesini duyarız. Metabolizma nasıl hızlandırılır ? Metabolizmam çok yavaş diye diye kendimizce bir arayışlar içine gireriz.

Halbuki bazı kişiler en zorlu diyetleri uygulayarak, hatta kendini aç bile bırakarak tek bir gram kilo vermez. Bulimia olaylarına girerek kilo vereceğim derken kendine verdiği zararları saymıyorum bile. Aslında gerçek şu ki, metabolizma vücudun almış olduğu gıdayı enerjiye dönüştürme hızından sorumludur. Bu, metabolik hız ne kadar yüksek olursa, vücudumuzun daha fazla kalori yaktığı anlamına gelir.  Kaloride bir ihtiyaç çünkü gerekli kalorileri almayan vücut tembelleşir ve kilo almaya başlar. 

Bu nedenle, kilo vermenin en uygun yolu, diyet ve tüketilen kalori sayısını değiştirmeden metabolizmayı hızlandırmaktır.

Metabolizma Nasıl Hızlandırılır ? Birbirinden İlginç Yöntemlerle

Çevrenizde vardır kesin boğazı çok iyi, yiyor… yiyor ama kilo almıyor. Haliyle bu durum insanın canını acayip derece sıkabiliyor . Aslında bu bünye meselesi olduğu gibi bir çok faktörü içine alabilecek bir durumken, metabolizmanın bu denli etkisini es geçmemek gerekiyor. Sabah kalkıyorsun açsınız ammmaaaa kilo alacağım endişesinden aç kalkıyorsunuz. ve affederseniz yediklerimizi dışarı atma ihtiyacı olan tuvalet olayı bir gün oluyor iki gün oluyor böyle böyleee gidiyor zamanla bağırsak tembelleşiyor ve haliyle de metabolizma tembelleşip yavaşlıyor. 

Gençlikte herhangi bir kilo sorunu diye bir sorun yok ise cılızdık ve zayıfdık sonrasında hoşgeldin kilolar neden mi? Çünkü çocukken büyüklerimiz ne varsa yedirirdi zorla meyve mesela yada büyüyeceksin yemeğini düzgün ye… Yani çocukluğun vermiş olduğu enerjiyi saymıyorum bile…

Ne demiş atalarımız can boğazdan gelir tabi ki atalardan devam herşeyi çoğu zarar diyerek bu söylediklerimizi bir kafanızda canladırın diyerek metabolizma nasıl hızlandırılır ? sorusunun cevabına geçelim…  

  • Dengeli Beslenmek Şart!

Metabolizmayı hızlandırmak için can boğazdan gelir demiştik. Amaaaa kilo almamak için gram, gram yerken şimdide kilolarca yemekten bahsetmiyoruz. Herhangi bir yiyecek metabolizmayı hızlandırmaktadır. Ortalama da metabolik hızımız tükettiğimiz besinleri işlemek için günde yaktığımız kalorinin yaklaşık yüzde onunu aldığını düşünürsek. 3 öğünde yerine günde 4-5 öğün küçük porsiyonlar halinde diyet programına dahil olursanız bu metabolizmayı boş bırakmamış olur onu çalıştırmış olursunuz. Haaa ben
– 3 öğün yemiyorum ki 2 öğün yetiyor… 
– İşte bu metabolizmaya yetmiyor…
Öğünlerin altın madalyasını almış kahvaltı atlanmaması gereken en önemli öğündür.  Yok efendim ben bi kahve içiyorum yada çayla yarım bir simit yada yapamıyorum diyorsanız. Zaten 1-0 güne başlıyorsunuz.
Lütfen dikkate alınız!
Kahvaltı metabolizmanız için “etkinleştir” düğmesidir.

Metabolizma Nasıl Hızlandırılır ? Tabii ki Bitter Çikolata İle

  • Bitter çikolata Stres Hop Aşağı Metabolizma Hop Yukarı!

%70 gibi yüksek kakao oranına sahip olan bu acımsı çikolatayı yemek stresi düşürür yani aşağı çeker. Metabolizmayı yükseltir. Sonuç olarak, bu koyu çikolatayı tüketirseniz, vücut gıdayı aktif olarak yağa değil enerjiye işler. Bu sayede enerji sayesinde yansın yağlar. Çok çikolata yerseniz yansın geceler ihtiyaç meselesi libido yükseltmesi lazım ilerleyen başlıklarda daha iyi anlayacaksınız. :)

  • Hareket Şart!

Yürümek, koşmak, yüzmek, bisiklet binmek veya dans etmek gibi herhangi bir fiziksel aktivite yağ yakmanızı sağladığı gibi sağlıklı bir bünyeye sahip olursunuz. Kas geliştirme destekli hareketleri yapabildiğiniz kadar yapmanız seksi bedeniniz yanı sıra gelişime giren kas uykuda dahi olsanız bile kalori yakmaya devam eder. Çünkü metabolik sisteme bir görev daha vermiş oluruz. Spor salonlarına zamanım yok gidemiyorum haliyle telaşlı bir ülkede yaşıyoruz ekmek parası evde şınav, mekik veya 2 tane şişe suyu kaldır indir. Bunu da yapacak zamanınız mı yok ? O zaman metabolizma in aşağı. Ana temel hareket haydi beyleeer, bayanlarrr kaldırın popişleri… 

  • Masaj Sihirli Dokunuşlar Bişiler Hareketlenir Hem:)

Her türlü masaj türü, metabolizmayı büyük ölçüde hızlandıran kan dolaşımını, lenfatik drenajı mükemmel bir şekilde uyarmaktadır. Mesela bir partnere sahip değilim, başka yere de gidemem sizde haklısınız. Alıyorsunuz bir vakum uzanabildiğiniz her yere uyguluyorsunuz. Önemli olan kan dolaşımını hareketlenmesine yardım etmek. Vakum yerine bacaklarınıza boynunuza veya kolunuza masaj yapabilirsiniz. Partnerim var diyen ye bitter çikolatayı harika dokunuşlar hem birbirinize yakınlaşmayı, masaj sayesinde rahatlamayı ve varsa bir stres artık yok diyerek en önemli kısım metabolik döngüyü birazcık eklemelerle daha da hızlandırabilirsiniz.

Metabolizma Nasıl Hızlandırılır ? Öyle Bir Hızlanır ki Hızına Yetişemezsin

  • Daha Sık Seks Yapın Yakınlaşma Stresi ve Kalorileri Yok Eder!

Yapılan seks veya oral seks ile kadın veya erkekte yaşanan orgazm ile kan yoğun bir şekilde oksijen ile doyurulur,  doku beslenmesi gelişir ve bu sayede metabolizma inanılmaz derece de hızlanır. Metabolizmanın düşmanıdır stres bu artık yer almayacak, metabolizmanın ihtiyacıdır masaj dokunuşların olacağı bir aktivite olmasından dolayı kan hareketlenecek. Yani seks ile bir kaç taşı vurmuş olacaksınız. Kısaca metabolizma nasıl hızlandırılır ? Diyorsanız işte böyle hızlandırılır. :)

  • Kontrast Duş Zamanla Alışırsınız!

Masaj ve yakınlaşma faaliyetlerinin olduğu rahatlamış bir bünyeyi şimdi kendine getirme zamanı kontrast duş sistemi ile olacaktır. Banyo yaparken bazı insanlar sıcak, bazıları da soğuk duşu tercih etmektedir. Ben kontrast duş yapıyorum. Sizi demedim:) Bu duş ile bünye ve metabolik sistem bir anda ne oluyor durumuna soğuksa ısınmaya sıcakla normal sıcaklığa düşürmeye çalışarak, metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olacaksınız.

Kontrast duş nasıl alınır ? 

1 – En az 3 en çok 5 dakika kadar sıcak su altında kalınız.
2 – En az 1 en çok 2 dakika kadar soğuk su ılıştırmak yoook.
3- En az 3 en çok 5 dakika kadar sıcak su uygulaması ile kontrast duşu tamamlamış olursunuz.

Bu uygulamayı alışkanlık haline getirmeye çalışınız.

  • Su Hayattır!

Biliyorsunuzdur… Yemekten 15 dakika kadar önce su içerseniz. Daha az yersiniz… Fakat bu suyu buz gibi soğuk su olarak içerseniz bu durumu iki katına çıkarırsınız. İki katına yememek durumu değil tabi ki yemek şart dedik ama dengeli olarak. Soğuk su ne yapıyor? Aynı kontrast duş sistemi gibi, soğuk su vücudun ısınmak için ekstra kalori harcamasını sağlar ve metabolizmayı hızlandırmasını sağlar.
Aklınızda bulunsun…
– Su, yaşamın matrisi olduğu gibi de metabolizmanın ana temelidir.
– Su eksikliği metabolizmayı önemli derece de yavaşlatır.
– Su, insan vücudundaki metabolik süreçte önemli bir katılımcıdır. Su iştahı bastırır ve ertelenmiş yağları metabolizmaya çekmeye yardımcı olur.

  • Düzenli ve Doğru Uyku

Derin uyku, beyin hücrelerinin yenilenmesini, vücutta büyüme hormonu üretimini teşvik eder,  bu da metabolizmayı hızlandırır ve kalorileri yakar. Kaç saat uyuduğumuz değil derin uykuya dalabilmek mesele, uyku sırasında kafasında bir ton düşünceyle uyumak yada stres, gerginlikle uyumaktan bahsetmiyoruz. Yukarıda anlattık onlardan bir kaçı derin uykuya neden olabiliyor acabaaa hangisi:)

Metabolik Hız İçin Stressiz Yaşam

  • Nasıl Olacaksa Diyorsunuz Strese Hayır!

Buraya ne yazabiliriz inanın bilmiyoruz. Stres metabolizmanızı aşağı çektiği gibi daha farklı durumlara da yol açabilmektedir. O yüzden ne diyoruz Strese Hayır!

  • Derin Derin Bir Ohhhhh Çekin Nefessss Alın!

Mantık çok basit, ne kadar derin nefes alırsanız, kana daha fazla oksijen girmesiyle yağlar ve şeker de dahil olmak üzere gıdaları işleme süreci daha aktif bir şekilde enerjiye dönüşür. Bol oksijeni olan yerlere gittiğinizde derin derin bir nefes alın bağırın hatta strese de iyi gelecek. Bu enerji dönüşümü sayesinde metabolik sisteminizi canlandırmış olacaksınız. 

  • Uyku Öncesi Atıştırmalık

Bazı uzmanla yatmadan önce yemek yemeyin yer bazıları da yiyin. Metabolizmanın hızlandırılması adına bu durum yatmadan önce küçük atıştırmalıklar sayesinde metabolizmayı ben uyku moduna geçiyorum sen çalış moduna almış oluyorsunuz. 

Metabolizma Hızlandıran Yiyecekler

Genel olarak yukarıda bahsedilenlere baktığımızda bir fabrika gibi çalışma sistemi olduğunuz görüyoruz. Sabah kalk kahvaltı yap, sonrası ara ara atıştırmalıkları takip eden öğünler, bitter çikolata bitter olmasa iyiymiş diyorsunuzdur ama çikolata sonuçta mutlu eder :) masaj, seks, duş ve derin uyku gibi gibi durumlara baktığınızda hepsi birbirine bağlantılı bir çark sistemi ile yol almaktadır. Bu çarklardan birisi olmazsa fabrikadan da ürün çıkmaz. Diyerek… beslenmeye göz atalım… 

  • Protein ağırlıklı beslenme
Vücut , kolayca sindirilebilir karbonhidratlar ve yağlarla ilişkili proteinli gıdaların tüketilmesinde bu proteinli gıdaların emilimine çok daha fazla zaman ve enerji harcar. Çok fazla zaman ve enerji yani metabolizma sürekli çalışmış oluyor haliyle hızlanıyor. Ne kadar çok protein o kadar çok hız demiyoruz tabi ki dengeli olarak beslenmeniz gerekli .
  • Karbonhidrat ve Lifli Gıdalar
Karbonhidrat ve lif kombinasyonu karbonhidratlar oldukça yavaş emilir ve kandaki insülin seviyesini birkaç saat korur. Kandaki insülin seviyesi yükseldiğinde, vücut bunu bir sorun olarak algılar ve her ihtimale karşı stratejik yağ rezervleri biriktirmeye başlar. Bu sayede çalışmalar başlamış olur ve metabolik oran % 10 ve bazen daha fazla artar.
  • Asitli Meyveler
Diyetinizin %80 civarında asit oranı yüksek meyve olmalı. Çünkü meyve asitleri ve bitki enzimleri içeren meyveler ayrıca kilo vermenize, metabolizmayı hızlandırmanıza yardımcı olur.
Mesela greyfurt ve limon sindirimi iyileştirir, yağ yakımını destekler ve metabolizmayı hızlandırır.
  • Omega-3
Omega-3 yağlı asitler. Vücuttaki leptin seviyesini düzenlerler. Omega-3 sadece vücuttaki metabolik hızdan değil, aynı zamanda yağ yakma veya biriktirme konusunda temel kararlardan sorumlu olan bu hormondur. Omega 3 yağ asitleri bakımından zengin en iyi gıdalar ise yağlı balık, keten tohumu, karnabahar, ceviz, brokoli ve fasulyedir.
  • B6 ve B Vitamini
Bu vitamin hücrelerdeki metabolizmayı hızlandırmaktadır. Metabolizma nasıl hızlandırılır ? Diyorsanız… Diyetinize şu küçük yardımcıları içeren yiyecekleri ekleyiniz et, karaciğer, balık, yumurta, kepekli ekmek, baklagiller, muz ve fındık.

Dengeli Beslenerek Metabolizmanızı Hızlandırabilirsiniz

  • Folik Asit
Vücuttaki metabolizmayı hızlandırır, bağışıklık sistemini güçlendirir ve temizlemeye yardımcı olur. Havuç, yeşil yapraklı sebzeler, karaciğer, baklagiller, yumurta, kepekli ürünler, portakal suyu ve buğday kepeği.
  • Kalsiyum
Metabolizmayı hızlandırdığı gibi, uzmanların çalışmaları doğrultusunda günlük kalsiyum alımını 1200 – 1300 mg’a yükselten aşırı kilolu kişiler, normal günlük aralıkta kalsiyum alanlardan iki kat daha hızlı kilo vermişlerdir.  Süt, süzme peynir, peynir, soya, yumurta sarısını diyetinize ekleyiniz.
  • İyot
Tiroid bezini aktive eder ve metabolizmayı da hızlandırır. Deniz yosunu, deniz ürünleri ve hatta elma çekirdeğinde çok fazla iyot bulunur. Günde sadece 5-6 çekirdek çiğnerseniz, günlük oranı alırsınız.
DİKKAT! Bu çekirdek çok fazla tüketildiğinde iyi sonuçlar doğurmamasından dolayı bunu tüketmeden önce endokrinoloji ve metabolizma hastalıkları doktoruna danışmanızı tavsiye ederiz.
  • Kahve ve Yeşil Çay
Metabolizmayı yüzde 10 – 15 oranında hızlandırarak yağ dokularından, yağ asitlerinin salınmasına katkıda bulunurlar .
  • Baharat
Hemen hemen hepsi kalp atış hızını ve vücut sıcaklığını arttırır. Kırmızı acı pul biber bibere rengini veren bir madde olan kapsaisin sayesinde metabolizmayı yüzde 25 hızlandırır.

Şunlar da hoşuna gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir